среда, 29. децембар 2010.

Prokule-Kuvani kiseli kupus sa slaninom i rebrima





Cela kuca mirise na Prokule, reci ce neko sad im je i vreme, zima je pa se kiseli kupus sa slaninom i kuva, a bas jutros mati kaze: Za rucak cemo imati prokule, je li pitam ja ko im dade takav naziv, kaze: ne znam, i moja mati ih je pravila. Pa dobro kuvaj sta hoces ja ta kupusna jela ne jedem, ogadilo mi se u internatu, subotom smo za rucak dobijali kuvani kupus sa ovcijim glavama i gibanicu iz koje si mogao cediti mast, nije to lose mirisalo, ali kad zahvatis kutlacom smuci ti se zivot, jer zahvatis ovciju vilicu sa sve zubima, a ponegde je bilo i parce koze pa je delovalo ko da su skuvali i misa. A gibanica bila sa margarinom a mi mislili da je sa ovcijim lojem, iz nje curila masnoca pa nije bas bila laka za jesti, mogla se jesti kad se ohladi u kesi na prozoru, tad mast nije curila a imala je i neki lepsi ukus, valjda je to tako kad si u internatu.
Nego da se ja vratim Prokulama, odem ja malo da prosetam kroz grad i da se vidim sa nekim prijateljima i usput uzmem nekih novogodisnjih ukrasa, ta nije nova godina svaki dan ali nema nova godina veze sa ovom temom. Udjem ja u ulaz, mirise nesto lepo, to reko komsinica Stanka przi snicle, medjutim kad sam prisao mojim vratima miris se pojacao, ohoo to mati meni naprzila nekog mesa...bice krkanluka, udjem ja a sva kuca mirise, operem ruke, udjem u kuhinju, postavim sebi, stavim onu serpu na sto, pored stavim glavicu crnog luka(ja nista ne jedem bez njega, u tome je tajna mog decakog izgleda i mladolikog lika) i jos neki zacin i kad sam podigao poklopac imam sta i videti, ono nije meso, vec prokule sa suvim rebarcima i slaninom, mirise lepo, ubodem ti ja viljusku u kupus pa probam, mmm ovo nije lose, ubodem i u ono rebarce pa nije lose ni ono, i tako boc po boc, gric po gric ode cetvrt serpe, e vala sam se najeo i ne zalim sto je kupus a nisam ga jeo jedno 17 godina...
I ko je sad tom jelu dao naziv "PROKULE", aj' prvo da pogledam na google.com ima li sta, medjuti ne nadjoh nista sem ovog recepta koji bi da podelim sa vama.

Potrebni sastojci
  • 3-4 kg.kiselog kupusa,
  • svezeg mesa oko 1 kg. ali malo masnijeg,
  • suve slaninice, sveze slaninice,
  • tucane paprike,
  • biber u zrnu, i suva paprika,
  • crni luk 2 glavice

Način pripreme


Na dnu duboke serpe ili lonca, staviti dobru kasiku masti (da kupus ne zagori i neku kosku od mesa) zatim slagati kupus tako sto presecete glavicu na pola, pa na osmine, na polovini slaganja, dodati iseckano meso, slaninice, biber u zrnu, malo tucane paprike, suvu papriku i dve glavice sitno seckango crnog luka (moze i proprzenog).
Nastaviti slaganje, malo naliti jer ce kupus pustiti svoju vodu. Krckati na tiho nekoliko sati, dok kupus ne postane sjajan.

Pa eto mozda se i vama svidi, samo da znate da Nem' ja nista s tem'

3 коментара:

  1. Hvala što ste me podsetili na stari recept moje bake...Odlicno je

    ОдговориИзбриши
  2. The Rise of the Jackpot Game - DRMCD
    The jackpot game is 부천 출장안마 an online game for slot machines 영주 출장안마 that can be played on the internet. This 충주 출장샵 game is designed 의정부 출장마사지 to take advantage of the online 익산 출장샵 gambling

    ОдговориИзбриши